Relaciones Internacionales – Comunicación Internacional

The World Association of Newspapers and News Publishers

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This is the World Editors Forum’s ninth report on the state of the news industry.

While editors around the world continue to struggle with ongoing challenges relating to tight budgets and smaller newsroom staffs, we also see a number of trends that make our profession promising, interesting and valuable.

Here are five key trends we highlight in this report:

  1. Mobile – As tablet and smart phones sales have exploded during the past year, more people than ever are spending more time accessing news on their mobile devices. The demand for good mobile content is rising and is expected to keep rising in the near future.
  2. Innovative storytelling – Projects such as The New York Times’ recent Pulitzer Prizewinning story Snow Fall increasingly will become the norm as more news publishers start thinking in terms of multimedia elements from the beginning of the process rather than as afterthoughts tacked on at the end of it.
  3. Paid digital content – Although it no longer promises to be the “silver bullet” revenue solution that news organisations have been hoping for to replace declining print advertising revenue, paid digital content can provide a significant stream of income, and seems likely to become standard in many parts of the world.
  4. Social media – Most organisations are now using social media both for finding stories and for distributing news. For breaking news during a crisis, social media is becoming the first place where many, particularly young people, go for updates. It is also becoming more common that a journalist’s first instinct when covering fast moving news is to tweet about it.
  5. Data and metrics – Analytics are increasingly becoming a tool used by journalists as well as by data specialists to understand traffic and reader habits. Using analytics isn’t strictly a way of interacting with your audience but it is a way to understand how your audience interacts with your content.

In addition, press regulation measures relating to ethical concerns remain an ongoing issue for many editors, and we examine some of the most recent developments in this area.

From 2-5 June, the 65th World Newspaper Congress drew publishers, CEOs, and other top executives from media companies around the world to the vibrant capital of Thailand. An array of top-level executives took the stage to share insights into business and management challenges – and success stories. We interviewed a few of the speakers ahead of the event to discuss some of their projects.

In Hong Kong, a bold growth target of 50% in five years’ time

Korea’s JMnet looks to premium content for future revenue

Disruption demands new leadership skills, culture of innovation

La circulación mundial de periódicos cayó un 0,9% en 2012

 

Bangkok, 3 jun (dpa) – La circulación de periódicos en el mundo cayó un 0,9 por ciento el año pasado en comparación con 2011, mientras que los ingresos por publicidad cayeron un dos por ciento, informó hoy la Asociación Mundial de Periódicos y Editores de Noticias (WAN-IFRA).

«La circulación global alcanzó las 523 millones de copias por día», dijo Vincent Peyregne, director de WAN-IFRA, durante la celebración del Congreso Mundial de Periódicos en Bangkok.

La circulación de periódicos y los ingresos por publicidad han ido decayendo en los mercados de Estados Unidos y Europa por años, al tiempo que los lectores se desplazaban a Internet y los medios digitales, de acuerdo con la encuesta publicada anualmente por la asociación.

La encuesta estará disponible en la dirección www.wan-ifra.org/wpt dentro de pocas semanas.

«El desafío no está sólo en el paso de las audiencias de lo impreso a lo digital, sino en comprometer socialmente a los jóvenes», dijo Peyregne.

El director de WAN-IFRA urgió a los editores que asisten al 65 Congreso Mundial de Periódicos, que este año se realiza en Bangkok, a persistir en el esfuerzo por enganchar a los jóvenes en el seguimiento de noticias, sean impresas o digitales.

«No estamos más en un mundo de ciudadanos comprometidos, sino en un mundo de reality shows, twitter y facebook, donde se prioriza la conexión antes que el compromiso social», aseveró.

dpa pj agj rio

03-06-2013, 17:31:15

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La publicidad cayó 2% y la difusión 0,9%, dice la asociación global de diarios

lainformacion.com

lunes, 03/06/13 – 13:14

Los ingresos por publicidad de los diarios impresos en todo el mundo descendieron un 2 por ciento el año pasado y la difusión durante 2012 disminuyó el 0,9 por ciento, con relación a los resultados de 2011, según indica el informe realizado por la Asociación Mundial de Periódicos (WAN-IFRA)

Bangkok, 3 jun.- Los ingresos por publicidad de los diarios impresos en todo el mundo descendieron un 2 por ciento el año pasado y la difusión durante 2012 disminuyó el 0,9 por ciento, con relación a los resultados de 2011, según indica el informe realizado por la Asociación Mundial de Periódicos (WAN-IFRA).

El informe divulgado durante el congreso anual de la WAN-IFRA y en el que se dan cita hoy y hasta el próximo miércoles cerca de un millar de directores y editores de periódicos, señala que su difusión ha crecido en Asia y se reduce en los «mercados maduros de Occidente».

Según la WAN-IFRA, a la que pertenecen unas 3.000 empresas de la industria de la prensa escrita y unas 18.000 publicaciones y cerca de 13 portales de noticias, a lo largo de los últimos cinco años los ingresos por publicidad han caído un 28 por ciento.

La asociación precisa en su informe que sobre todo esa caída se ha debido al desplome de los ingresos en el mercado de Estados Unidos, el mayor del mundo y donde se ha registrado desde 2008 una caída del 42 por ciento. Seguir leyendo

 

Editorial: Notes before Bangkok 2013

“I believe that the obituaries for newspapers are premature. (…) There is something in our collective DNA that makes us want to sip our coffee, turn a page, look up from a story, say ‘Can you believe this?’, and pass the paper to the person across the table.” That is from Arianna Huffington, who uses the term “DNA” frequently when talking about her brainchild, the Huffington Post news and blog behemoth.

 

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